onsdag 10 december 2008

Snö och julstämning

Nu har snön äntligen lagt sig som ett fint täcke över bygden, och julstämningen är definitiv..

I alla fönster hänger julstjärnor och adventsljusstakar och även hos oss har det kommit upp en och annan ljusslinga.. Tog en massa fina kort på vår underbara vinterträdgård igår, men när jag skulle lägga in dem i datorn så strejkade kameran?!

Var in till Hudik och handlade lite idag, bland annat hyllor så att jag kunde få upp alla grejer som låg i lådor runtomkring i vårt hus, och då hittade jag den här lilla söta skapelsen! En adventsljusstake för värmeljus i rödmålat trä och med otroligt söta små älgar (eller är det renar?)


Bilden är knäppt med mobilkamera, därav kvaliteten...

Här hemma har det verkligen blivit en uppryckning idag, nu börjar det till och med se ut som ett hus och inte bara som en byggarbetsplats.. Men vi har lite problem med badrummet faktiskt.. Nån som har några bra tips på hur man kan få bort gammal fog, som sitter fast på klinkerplattorna?

1 kommentar:

Butik Östergården sa...

Det måste väl vara älgar! Fina var de i alla fall. Tänk vad avundsjuk jag blir på din snö. Om vi bara kunde få lite! vore jag lycklig.
Efter som jag dessutom har två schäfer hundar, kan du ju bara föreställa dig hur det ser ut eter promenader i lera.
Ha en trevlig dag!
Kram Helen:)