tisdag 16 december 2008

Ordning i stugan..

Det har varit plusgrader hos oss hela dagen idag så all den fina snön som låg på träden har smält och ramlat ner, och snön på marken har sjunkit ihop så det är inte alls lika julmysigt som förr.. Det ser absolut inte ut så här längre..









Istället för att vara ute i slasket har vi sett till att det blev lite ordning i allt flyttkaos, och nu börjar det äntligen att se rätt fint ut här.. Alla byggrejer har åkt ut, likaså alla lådor med saker så nu ser vi äntligen golvet (skratt)..

Vi har även börjat snegla lite på vårt badrumsgolv, som hittills har sett rätt tråkigt ut eftersom vi har haft lite problem med att få bort allt fix. Ska lägga upp några bilder imorgon så förstår ni nog vad jag menar.. Men nu börjar golvet äntligen se fräscht ut! Och handfatet sitter där det ska också, det är verkligen skönt..

Hann även med att baka lite igår, gjorde knäckebröd som min mormor fick i julklapp.. Jag har bett om att få ett utlåtande, och blev det gott så lägger jag upp receptet här.. Det såg i alla fall verkligen gott ut!

Ha det fint allesammans!

1 kommentar:

Butik Östergården sa...

Hade fått panik om golvet sett ut som du visar! Skönt att ni hittade på råd, så det blev fint. Och fint blev det. Men vad jobbigt att flytta mitt i jultiden! Fast det är klart, rätt tid är det väl aldrig. Det känns ju som du tycker ni har fått lite ordning i alla fall. Och det är ju skönt. Gör du eget knäckebröd! Jag har en sådan där gamal bakugn i vår lillstuga som jag tänkte testa. Kanske jag skall prova ditt recept och göra en provbakning.
Hoppas du får en bra dag!