söndag 7 december 2008

Dagen efter...

Igår var vi på julfest med J:s jobb. Det var faktiskt en riktigt trevlig tillställning. Det bjöds på julbord med allt man kunde tänka sig, och en JÄTTEgod gravad lax.. (Älskar gravad lax!!) Julfesten hölls på Stadt i Ljusdal, ett ställe där jag aldrig hade varit förr.. Mycket flashig entré vill jag säga..

Idag mådde man väl som man förtjänade så jag har inte gjort nåt nyttigt alls idag, men på sätt och vis känns det ganska skönt.. Var dock ute på en liten skotertur här på kvällskvisten, det var sånt fint skoterväder så vi kunde inte riktigt motstå det.. Det är verkligen fint i skogen nu, när den tunga snön fortfarande ligger kvar på alla grenar.. Fick inte till någon bra bild dock, eftersom det var för mörkt ute..



Tänkte att vi skulle ta itu med det här mörkret imorgon, och sätta upp lite ljusslingor ute.. Vi hade inte tänkt göra det först, men M hade några över, så vi provar och ser om det blir bra.. Återkommer med bilder imorgon kväll..

Är verkligen sugen på att baka, tur att vi ska julbaka nästa helg, fast undra vad vi ska baka då.. Nån som har nåt bra förslag?

Tror det blir mintkyssar, kola, knäck och några goda kakor.. Tänkte även försöka mig på att baka eget knäckebröd till julbordet.. Hittade några recept som såg goda ut..




Klicka på bilderna för att komma till recepten

1 kommentar:

Butik Östergården sa...

Hej Kristina!
Vad kul att du tittade in på min blogg! För nu kunde ju jag hitta din. Lycko dig som har snö, här nere är det bara grått o regn. Vad mycket härligt du tänker baka! Jag tänkte ha min riktiga bakardag nästa helg. Kanske hittar jag ett bra recept bland dina! Vilken jätte fin blogg du har så vackert allt är. Kommer nog att följa den om det går bra!
Kram Helen:)