måndag 22 december 2008

Bråda dagar...

Nu har plusgraderna äntligen gett med sig (för denna gång?) och det har kommit lite ny snö igen.. Så nu är allt genast mycket juligare.. Skönt tycker jag..

Försökte ta några bilder men jag fick inte riktigt till ljuset, kanske är det inte riktigt rätt tid på dygnet för att ta kort..


Var och shoppade för några dagar sedan med min kära mor, och hittade den här otroligt söta lilla kannan. Den har gradteckningar inuti kannan för halvdecilitrar, så den passar alldeles utmärkt nu i julbaket.. Men den är så söt att jag vill ha den framme även när jag inte bakar =) Den får stå tillsammans med min fina glöggkanna..


Har inte så mycket julpynt, har väl inte hittat alla kartonger än =) men jag hittade en låda med guldfärgade julgranskulor som jag satte upp på en ståltråd med hjälp av gem i vårt tråkiga lilla fönster bredvid dörren.. Är ju rätt vanligt med såna fönster men vad gör alla ni andra med era? Tycker att det är svårt att hitta på någonting bra med det..


Det som ligger i glaset är resultatet av ett misslyckat försök till att göra "peppermints". Det skulle egentligen ha blivit guldgult och stenhårt, lite som suggodisar, men istället lyckades det bli smuligt och vitt.. Men jag kom på ett annat användningsområde för dem, de är nämligen riktigt goda att ha i sitt te när man dricker exempelvis mintte, istället för vanligt tråkigt socker.. Det är ju lite roligare med blom- och hjärtformade mintsmakande sockerbitar, eller hur?!

Jag ville ju dock ha peppermints så jag får helt enkelt prova att göra dem igen och se vad som gick fel..

Inga kommentarer: