onsdag 4 mars 2009

Köksdrömmar

Var i Köpenhamn i helgen för att hälsa på släkten.. Hann dock med lite shopping också (big smile).. Hittade inget som jag gillade och hade plats i bilen för, men fick väl massor av idéer till vår kommande köksrenovering..! Har inte hunnit kika på alla bilder jag tog, men jag ska kolla på det lite senare.. Var bland annat in på Ilva, som numera är mitt favorit IKEA-substitut =)

De hade bland annat den här otroligt romantiska bäddsoffan/dagbädden som jag förälskade mig i direkt.. Har dock ingen plats här hemma =(

(bilden kommer från Ilva)

Har också kikat runt lite på nätet, hittade bland annat det här företaget (Studio10) som säljer köksluckor anpassade till IKEA-kök/stommar. Smart idé! De har dock lite för modern smak för oss, vi är inne på ett lite mer sirligt kök..


(luckor från Studio10)

4 kommentarer:

Tulipa sa...

Hej!
Kikar in här och finner lite köksinspiration.
Mysigt med Köpenhamnsresa!
ha en fin dag!

Mariette

Anonym sa...

haft en bra dag?

Butik Östergården sa...

Hej Kristina!

Vad kul att du gillade min sovrumslampa!

Vad härligt att hälsa på i Köpenhamn. Min man och jag åkte ofta dit på den tiden vi var nyförälskade! hi hi var ett tag sedan. Känndes alltid så mysigt att flanera omkring där på ströget och Nyhavn.

Det blir väl spännande att hitta ett nytt kök. Vi köpte vårat på HTH kök ville att det skulle se riktigt lantligt ut. Tyvärr ångrade jag att vi inte tog det vitt. Men jag lär inte kunna byta än på länge. Så det får väl duga som det är så länge.

Den där dagbädden kan jag förstå att du förälskde dig i. Den var verkligen vacker och så romantisk.

Hoppas du hittar ditt drömkök snart!

Önskar dig en riktigt härlig vecka!
Kram Helen

Anonym sa...

kolla gärna in bilderna från vårat kök:)