torsdag 19 mars 2009

Pepp pepp

Tack för de söta kommentarerna! Det värmer verkligen.. Just nu känns det svårt att se meningen med nåt över huvudtaget, men förhoppningsvis finner jag tillbaka till glädjen igen.. När man får ett sånt här besked känns det som att hela världen rasar samman, och det är knappt så att man kan förstå att det är sant. Det känns helt overkligt. Men det är ingenting som blir bättre av att man deppar ihop totalt och ger upp, för det finns hopp ändå. Så jag ska försöka ta mig i kragen och rycka upp mig, även om det känns svårt.

Här kommer lite bilder på sånt som gör mig glad.


Här är en liten samling som jag har i en hylla. Linänglarna till vänster fick jag när jag sommarjobbade på ett äldreboende när jag gick i högstadiet. Den lilla ängeln på knä har hängt med sen jag var liten, och metallsnurran är en sån där som kan gå i trappor, den har också varit med sedan dess.. Ljusstaken till höger är en som jag fick på mitt dop.


En söt disktrasa jag fick av min familj för ett tag sen (jag gillar inte att städa), och ett litet urklipp på peppiga låtar som gör att det är roligare att städa..


Mitt fina älskade durkslag som jag köpt från inreda.com


Här är min vackra design-vinöppnare som jag fick av min faster för ett par år sedan.. Det blir en fröjd att öppna vinflaskor med denna =)


Jag tycker att dessa flaskor är så vackra att bara ha, men jag har inte smakat teet som är i dem än.. Rädd att förstöra de fina etiketterna.

Dessa härliga gamla tavlorna köpte jag på Erikshjälpen för bara några kronor styck. Tycker att de är såå charmiga!






Denna locktång är ett nytillskott i min samling. Fick den igår, den har tillhört min gammelmormor, men nu när hon flyttade så skulle de slänga den, och en massa annat, så jag passade på att lägga vantarna på den.. Visst är den vacker!


Har lyckats med något som jag aldrig trodde var möjligt, min fina orkidé har nämligen börjat blomma igen! Det är dock inte riktigt denna lilafärg på den, kvällsbilden längst ner är mer rätt färg.






Hoppas att ni får en riktigt fin dag! Själv ska jag till tandläkaren och laga ett hål =( men jag repar mig nog..

1 kommentar:

Anonym sa...

God dag!
Takk for veldig koselig hilsen fra deg inne hos meg! )
Morsomt å se at du også liker orkideer, det er min favorittblomst nr.en. Brukte de når jeg lagde brudebuketten min og jeg. Herlig med akkurat den fargen du viser nå. Livet er urettferdig i blandt, og kan ikke forstås bestandig. Men, håper du gjør ting som gir deg glede hvis det butter i mot akkurat nå.

Ønsker deg en så god dag du kan, håper sola varmer deg i finværet!
klem fra esmaralda