torsdag 26 mars 2009

Fröer

För några veckor sedan, när våren började komma (och innan den försvann igen), sådde jag lite fröer, som jag tänkte vara ute i god tid med.. De har nu stått och fått gotta till sig lite i den härliga jorden, men ännu syns inga tecken på liv.. =( Jag har bland annat sått stevia och såpnejlika.. Tänkte att det kunde vara kul att prova odla sitt eget "socker" och såpnejlika kan, förutom att vara helt underbart söt, användas just som naturens egen såpa! Bilderna kommer från Impecta.


Stevia i krukan ovanför


Här är en bild på den ursöta såpnejlikan


Eldkrasse är en riktigt häftig växt som tyvärr inte vill växa hos mig =( men växtens eldröda blommor ser verkligen brinnande ut i solnedgången, det är fantastiskt egentligen! Är det nån fler än jag som har börjat så lite frön inför sommaren?

Jag hade tänkt att jag skulle odla lite grönsaker också, tomat bland annat, men jag kan inte sätta dem än, dels för att det fortfarande snöar och är -7 grader ute, men också för att de blir så långa och gängliga då.. Så jag får nog gott vänta ett tag med det =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Å va man längtar till sommaren :) Vill med plantera fina blomor och mysa till det.

Jag fick jobbet ;D så nu är jag jätte glad! Nya bloggen är lite framflyttatd, will let you know :)