söndag 7 juni 2009

Jag har blivit mamma =)

Jag har blivit mamma till fyra helt underbara söta ulliga gulliga bulliga duniga ankungar! Visst är de fantastiska?! Här står de i köket och har precis varit och badat lite.. De är helt underbara och söta och älskliga och helt gaah! Jag finner inte ord nog att beskriva dem..


Det är myskankor, och är ättlingar till två ankor som jag och min lillasyster hade när vi var små =) det är lite häftigt eller hur..










Här har de hjälpt mig att gräva en rabatt i trädgården.. De var riktiga hejare på att hitta varenda mask i jorden, fast de var nog egentligen mest ivägen =) Efter detta åkte de till mormor och hjälpte till att sätta potatis.. =)


Här kommer några nytagna bilder från trädgården.. Inne har det inte hänt så mycket, det har varit på tok för skönt ute för att göra något vettigt inne..









Visst är det härliga färger på liljorna? Har tänkt mig någon liknande färgskala i köket senare.. Gräddvit och cremegul vad tror ni om det?




3 kommentarer:

Lycke sa...

Ååå vilka sötisar!!! Och härliga blomster! Tyckte också om den där färgen på liljorna..lyckost er som haft bra väder, här har varit uselt, så jag har hållit mig inne med måleriprojekt...

Kram Lycke

Helena sa...

Men å vilka söta! Pluttigt! Ha en bra dag! Kram helena

Kardemomme sa...

Men så nyyyydelige!!! Jeg er nesten målløs!!! Så heldige dere er som har mulighet til å se disse små nøstene på nært hold!
Jeg kan nesten ikke tenke meg noe søtere og mer uskyldig enn små andunger :)))
Kos dere videre med dem og nyt hvert sekund dere har med dem!
Klem fra Kardemomme :))