fredag 5 juni 2009

Idéer och inspiration

Nu hamnade jag där igen =) Martha Martha vad gör du med mig? Hittade massor av smarta tips och idéer som jag måste fundera på! Som den här komposten till exempel.. Jag har tänkt att jag ska bygga mig en liten kompost, men inte riktigt vetat hur.. Det här verkar ju vara en bra grej, med öppet på ena sidan, det blir ju lätt att köra in skottkärran då i alla fall!


Jag är inte så stort fan av stora klumpiga träspaljéer och det här verkar ju vara ett clever minimalistiskt sätt att hjälpa plantorna. Krokar i väggen med ståltråd. Då kan man ju kanske göra nåt snyggt mönster med ståltråden också!


Den här lösningen gillar jag! Det är en "osynlig" högtalare.


Här är också en sån där osynlig elektronik-lösning. Smart och snyggt! Nu har vi ingen tv, utan vi kör bara projektor, men jag håller på och funderar ut någon smart lösning till den också.. Vi har en duk som man kan rulla upp, och bakom den sitter två tavlor som min kära mor har målat till mig, och det får man ju säga att det blir ganska hemtrevligt när duken är upprullad!


När vi flyttade in i vårt hus, så stod det en massa trädgårdsgrejer kvar, bland annat en gammal handgjord pall.. Någonting sånt här har jag tänkt mig med den..






Här har det regnat i två dagar, vilket verkligen behövs! Det har varit så torrt så torrt.. Man verkligen känner hur växterna slurkar i sig vattnet.. Det kommer nog att bli en härlig växtexplosion när solen kommer fram igen!

Ha en fin dag och en trevlig helg! Jag hoppas att det blir fint väder i helgen så att man kan vara ute och pyssla och fira.. Både svenska flaggans dag och en massa vänner som fyller år, en riktig festhelg. Måste berätta lite kuriosa bara innan jag slutar, hihi.. Min faster, som bor i Danmark, fyller år på svenska flaggans dag, och vi brukar säga att hela Sverige flaggar för att hon fyller år.. Det finns säkert fler som fyller år på konstiga högtider, skriv gärna och berätta! Kram kram!

4 kommentarer:

Lycke sa...

Härliga bilder du hittat!!! Som spaljé mot vägg är också armeringsnät fint tycker jag, lite nättare..sätta krok i väggen och bara kroka av när väggen ska målas tex, och blir sådär romantiskt rostigt och fint, hihi!
Tack för kommentaren hos mig...mysig och fin blogg du har..älskar tädgård!!!

Kram Lycke

Kaspara sa...

Heisan Kristina
Så mange fine tregårdsbilder du viser! Likte så godt bildet med den pallen.
Vi har funnet ut at vi iKKE vil ha kompost i hagen fordi det trekker Iberia-sneglen til seg.Vet ikke om dere er plaget av disse småekle krypene?
Jeg planter bare planter som Iberia-sneglen ikke liker. Setter man for eksempel georginer i beddet kommer straks en haug Iberiasnegler og mesker seg med bladene. Ekkelt!
Likte den "usynlige" høytaleren!
skulle gjerne puttet tv`n i et skap også.
Ha en nydelig helg og en glad "Flaggans dag"!
Klem fra Kaspara

Sjabbig men chic sa...

Vilka fina bilder och många bra idéer. Här tycker jag att det har regnat tillräckligt nu. Dessutom så har vi nyss varit ute och gått kvällspromenad och det var exakt 5,8 grader. Hemskt va?!

Kram Lisa

Helena sa...

Ja, Martha vet verkligen hur man inspirerar! Underbara bilder! Ha en härlig helg! Kram Helena