onsdag 22 april 2009

Äppelblom

Igårkväll var jag och hälsade på min kära mor och passade då på att låna hennes kortläsare.. Så här kommer lite bilder från i helgen.. Sitter förresten på min uteplats och njuter av solen när jag skriver det här, visst är det underbart med vårsolen! Imorse var det gråmulet och kallt här, men det ordnade upp sig nu på eftermiddagen..

Någonstans i den här lövhögen växer det rabarber.. Man kan se knopparna sticka upp lite här och där..






Även träden har börjat få bladknoppar.. Fast jag vet inte vad det här är för träd riktigt.. När vi flyttade in i vårt hus var allting redan nedvissnat inför vintern så det ska bli riktigt spännande att se vad det finns i vår trädgård!


Det här har nog en gång i tiden varit en vacker rosrabatt.. Men den har inte blivit omskött på länge.. Men med lite kärlek och en sekatör går nog även det här att lösa =)


Vår lilla vackra bäck har kommit fram ur vinterdvalan också!


Tror att jag berättade att vi hade en trädbeskärare här för några veckor sedan, som klippte mina äppelträd. Jag tog in några kvistar och hade som påskris, och nu har de börjat blomma! Det ni, äppelblom i april, vid de här breddgraderna! Hihi..



Hoppas att ni alla har haft en fin dag!

6 kommentarer:

Helena sa...

Å, vilka fina vårbilder! Man blir så glad av sånna bilder! Här är det grått och trist idag men snart ska det bli varmare har jag hört! Ha en bra dag! Kram Helena

esmaralda sa...

Kjære Kristina!
FOR et nydelig lappeteppe din bestemor har lagd! Det likte jeg utrolig godt! Også så herlige vårbilder du viser, nesten som å være der. Lille tulla og meg har gått lang tur i dag, og også opplevd våren. Herlig å høre bekken igjen, se kastanjeknoppene snart sprekkeferdige, krokus og hestehov, folk som raker i hagene sine og intet snø i sikte..Elsker våren!
Ha en herlig kveld!
klem fra esmaralda

Lantligt i stan sa...

Vackra vårbilder! Nästa vecka kommer en som skall beskära vårt äppelträd med, har inte gjort det förut så det är nog dags. Kanske blir det mer äpplen efter detta. Även vårt syrénträd på framsidan behöver beskäras.
Kram Anki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så spännande, det blir bara en massa överraskningar i trädgården. Det kanske finns mkt fint, rosorna kan ju se lite vildvuxna ut utan löv. Tack för titten hos mig och
Kram till dig
AnnaMaria

Mjölk, Puder & Aska sa...

Hej Kristina,

Blev så himla glad att se att du vart inne hos mig och gett mig fina stödjande ord på vägen.
Att sadla om och göra det man tror på är en utmaning som heter duga, jag blir lite nyfiken på vad du går och funderar på, så berätta när tiden är mogen, jag håller mina tummar för dig.
Man måste våga.

Roligt att ni har ett hus som är nytt för er och med trädgården när allt är nytt blir det som att gå på upptäcktsfärd. Visa gärna mer bilder när det kommit lite mer.
Ha en skön helg, Kram Anna

Kaspara sa...

Hei Kristina
Takk for koselig hilsen!
Fine vårbilder du viser, men vet du jeg forelsket meg 100 % i farmors lappeteppe!!! Det var helt uimotståelig og fantastisk!!!!
Ha en glad helg!
Klem fra Kaspara