tisdag 28 april 2009

Ibland går livet i 180

Ibland känns det som att livet bara susar förbi och som att det knappt finns någon tid för eftertanke. Mitt liv går jättefort vissa perioder och ibland känns det som att dagarna släpar sig fram. Just nu är jag inne i en sån period. Det är redan tisdag, och den här veckan blir ju rätt så kort eftersom fredag är en röd dag.. I helgen visade sig de första blommorna i min trädgård (jippie!!) och det kändes verkligen att våren är på språng..

Här är ena gaveln på vårt hus, där det växer en jättestor växt som jag inte vet riktigt vad det är (än) och det är här de första vårblommorna har visat sig..


Långt där nere i det vissna gräset och bland grenar och bruna löv, tittar de här söta blommorna fram.. Jag tror att det är pärlhyacinter, eller?




I helgen kändes det verkligen som att det var sommar redan, det var till och med varmare utomhus än det var inne! Men nu i början på veckan blev man åter igen påmind om att det inte är sommar än.. +6 grader och regn.. Men jag ska inte klaga! Jag är glad så länge det inte snöar =)

Trots det härliga vädret i helgen hann vi med lite shopping, och jag snubblade över några fina tapeter som jag genast blev förtjust i.. Letar ju efter de perfekta tapeterna till köket som snart ska renoveras.

Det här var en härligt modern-möter-klassisk tapet, silverfärgat slitet tryck med mycket krusiduller.. Bilden blev lite suddig såg jag nu..


Hittade även den här, som är en vit blank tapet med vitt sammetstryck på, jättehärlig! Blev genast förälskad i den, men min kära sambo tyckte att jag skulle fundera ut var jag skulle sätta den innan vi köpte några rullar, haha.. Så här i efterhand kan jag nog tycka att det lät ganska förnuftigt.. Men ni vet hur man blir när man hittar nåt sånt där som man just för stunden tycker är perfekt! Hihi..


Hur har er helg varit? Har ni haft samma härliga väder som oss?

Kramar!

4 kommentarer:

Helena sa...

Jag håller med om att tiden går alldeles för fort ibland, just nu är det en sån period för mig! Gillade båda tapeterna, jättesnyggt! Tur att vi har våra karlar som håller band på oss så vi inte handlar i onödan, jag skulle också kunna köpa en tapet bara för att den är snygg, brukar göra så med tyger! (=
Kram Helena

Gitte sa...

Tjusiga tapeter! Kul att moderna tapeter tar så mycket influenser från det gamla!

Fågel Blå sa...

Hej, tiden rusar iväg, och man hinner knappt stanna upp,försöker leva i nuet och ta vara på tiden här och nu...men det är så svårt.
Dinna små blommor som tittar upp i rabatten, tror jag är vita scilla, och har du tur är den stora klängväxten en Klematis.
Kramar Kathrine

promenader på landet sa...

Fin blogg du har! Din klängväxt tror jag är en Klimatis den kommer blomma fint i sommar!
Kram Maria