tisdag 21 april 2009

Farmorsfynd

Berättade för ett tag sedan att jag besökte min kära farmor i Köpenhamn tidigare i år, och då hann jag faktiskt klämma in ett par loppisbesök =)

Hittade bland annat den här underbara ljuskronan, som jag har tänkt att ha på min uteplats i sommar, fast när jag tänker närmare på det så skulle den nog passa i vårt kök (när vi har renoverat det).. Men den hinner nog hänga på uteplatsen ett tag innan köket blir aktuellt, haha..

Tänkte pynta den med lite blommor eller blad, vad tror ni om det?

Ovanför matplatsen hänger nu en vacker tacklampa som J fick av sin farmor. Taket ska målas vitt =) men jag har inte orkat ta tag i det ännu bara.. Det är ett jätteprojekt! 90 kvm tak som ska målas.. Det är inte det lättaste!


Det här vackra lapptäcket använder jag som överkast i vår säng.. Det ger en sån härlig färgklick i vårt annars så gråa sovrum.. Det har min farmor gjort för massor av år sen.. Men jag blir lika glad varje gång jag tittar på det =)

5 kommentarer:

Helena sa...

Jättevacker lampa och riktigt mysigt lapptäcke! Jag fullkomligt älskar lapptäcken men har inte vågat mig på att sy ett eget än, men den tiden kommer nog... Kram Helena

Klang sa...

Vilken härlig blogg! Och så roligt att ha ett hus att pyssla med. Att göra till ett konstverk! Lycka till :)

Lotten sa...

Vilket underbart lapptäcke! Jag föll bara pladask när jag såg det....
Vad mysigt det kommer att bli med den ljuskronan på uteplatsen ;-)

Fröken Eko sa...

Usch för att måla tak!
Igår målade jag klart vårt sovrumstak på ca 35 m2.
Var verkligen inte kul och oj vad sjuk nacke man får av den obekväma arbetsställnignen!
Men det är mödan värt.

Jättehärligt laptäcke förresten!

/F

Lisa sa...

Å vilken tur du har! Världens finast lapptäcke :)