lördag 25 juli 2009

Familjetankar..

Denna vecka har min kära faster och vår lilla kusin varit och hälsat på hos oss. Det har varit en underbar tid och härligt att träffas igen.. Jag blir så glad av att kunna ha familj, släkt och vänner runtomkring mig..

Idag drar de vidare och tillbaka ner till Köpenhamn, medan jag själv drar uppåt i landet.. Jag ska upp mot Härnösand och lära mig gjuta tänkte jag.. Vi får se hur resultatet blir..

Har äntligen fått tummen ur och städat lite här hemma, vilken skillnad i energiflöde det blev! Känner mig verkligen motiverad till att göra saker nu, inte som när det ligger hela huset fullt med grejer, tvätt och bara allmänt kaos.. Nästa steg blir att göra lite fint, så jag kikade in på Marthas hemsida (igen) för att hämta lite inspiration.

Har tänkt att det så småningom ska bli en liten "anslagstavla" även i mitt kontor, fast det blir nog med någon lite knalligare färg, så att man vaknar till lite när man tittar på den.. Men idén var god. Jag har också såna hyllor ovanför skrivbordet och väggbiten däremellan använder man ju egentligen inte på något bra sätt..


Jag är fullkomligt förtjust i udda material i trädgården, det här är glas som har lagts som i en sorts bäckfåra.. Vatten som inte är blött helt enkelt.. Vackert.


Jag är nog en obotlig samlare på udda vackra skålar, det här var ett fint användningsområde för dem!


Många med mig tycker att det är fult med alla dessa skärmar överallt i hemmet. Istället för att de står där och samlar damm kan man göra som vår vän Martha och fixa till ett snyggt litet fodral i något fint tyg..


Det här var en liknande idé.. Jag har så många vackra tyger som bara ligger och väntar på att bli använda.. Man kanske skulle ta och göra sig ett litet lapptäcke till bokhyllan..

2 kommentarer:

Butik Östergården sa...

Å vad spännande att lära sig gjuta.
Låter verkligen kul. Tänk om jag också kunde få tummen ur och städa här flyger dammråttorna runt hela tiden. Har bara ingen energi att städa när det är så mycket man vill göra ute istället.
Får nog också kika in hos Marthas hemsida och se om jag också kan få lite inspiration.
Ha det riktigt gott !
Kram Helen

Kardemomme sa...

Hei Kristina :)Så spennende det høres ut å lære seg å støpe som vi sier på norsk. jeg har s¨vidt forsøkt meg på lysestaker som jeg støpte i gamle melkekartonger og det ble ganske vellykket. Skulle gjerne forsøkt meg på noe annet også! Håper du kommer tilbake med mange bilder :)
Håper også at du har koseligere vær enn vi har her nå. Regn, regn og atter regn fysj!! Men ha en fortsatt fin kveld! Klem fra Kardemomme :))