tisdag 14 juli 2009

Charmig romantisk inredningsbutik med café

Var på besök i en otroligt romantisk och chick butik idag och blev totalt charmad! Fredrik och Micael heter den och ligger jättefint precis invid vattnet i en av sjöbodarna i Hudiksvall.. De har en blogg som är minst lika charmig.. Hittade massor av vill-ha-grejer men först: bygga klart köket och sen: shoppa!! (Dock svårt att hålla sig!!) Ett litet café har de också men det hanns inte med något fika idag, får ta det någon annan dag istället.. För jag kommer definitivt att återvända! Förstår bara inte att butiken har legat där i flera månader utan att jag har upptäckt den!!









Blev helt såld på detta porslin! Vill ha-varning! Tänk vad god frukosten ska bli med dessa muggar och skålar!






Tycker att det är så fint med kuddar med broderade initialer på..




Det fanns även en med min bokstav! =)








Hemma i trädgården börjar klätterrosorna göra väsen av sig.. Härligt hallonröd färg! Mums!


I trädgårdslandet börjar ärtorna ta fart, och morötterna ger mig dåligt samvete för att de verkligen behöver tas om hand..


Här är en buske som har växt upp mitt i gräsmattan, men som jag inte har lyckats identifiera än, får väl se när/om den börjar blomma..


Körsbär ser det ut att bli gott om i år.. Hoppas bara att man hinner få smaka några innan fåglarna börjar kalasa..

2 kommentarer:

Penseldraget sa...

hej
tack snälla du för din rara kommentar, vilken mysig butik du har besökt jag ser många vill ha saker =)
kram pia

Fröken Tindra sa...

Verkligen en mysig butik, den där!
Och vad läcker fotot på din röda ros är. Mums! =0)
Kram!