lördag 1 augusti 2009

Ostprovning

Jag och min kära familj var iväg på ostprovning för ett tag sedan.. I närheten finns nämligen ett otroligt mysigt litet guest house ägt av ett holländskt par, som också importerar holländska ostar.. Eftersom min käre far är förtjust i ost så tänkte jag att det var en bra idé att dra iväg dit..

Fick ingen bra bild på all ost, bland annat hade de en alldeles knallgrön ost, alltså helt grön! Ingen mögelost utan färgen kom från pesto.. Väldigt god.. Förutom alla de goda ostarna så serverades dessa små läckerbitar, som frun i huset gör själv. De är helt fantastiskt goda..! Man glömmer allt vett när man får smaka en sån här.. Nästan så att de smälter i munnen!


De har inrett ett gammalt dagis, och jag må säga att det har blivit otroligt fint! Det är olika stil i varje rum, och vi hade turen att få en liten titt in i ett av dem.. Väldigt detaljrikt.







I trappen hängde denna härliga ljuskrona. Den gav ett väldigt mysigt sken och man kom genast i rätt stämning..




Dagen efter var vi iväg och kikade på en massa fina gammelbilar, Classic Car Magazine var nämligen i grannstaden och fotade, och jag tror att traktens alla fina bilar ville ställa upp på foto! Härligt väder var det också, så det blev nog väldigt fina bilder.. Vi får väl se om det kommer med i nästa tidning..




Ska visa några bilder från gjutkursen så fort jag har laddat in dem i datorn! Ha det gott så länge!

2 kommentarer:

Kaspara sa...

Hei Kristina
Tusen takk for koselig kommentar!
Ja, det var jeg som hadde laget maten. Jeg er veldig glad i å bake ting som ikke er søte. Ikke like glad i å bake kaker er jeg.
Ostprøving , det kunne jeg virkelig tenkt meg!!!!
Jeg er vokst opp med en pappa som var sjømann og seilte mye på Frankrike. Jeg har fått med meg spennende oster nærmest inn med morsmelken. Pappa skulle alltid ha gode oster etter middagen, og ha såååå lange måltider.
Den grønne osten hørtes spennende ut! Skulle gjerne smakt den!
Ha glade sommerdager, Kristina!
Klem fra kaspara

♥ Fyra årstider sa...

Såg ut att vara ett riktigt mysigt hem..min man skrattade åt din chili *ler*
Kram Lotta