fredag 6 februari 2009

Föränderlig förunderlig natur

Har märkt att jag den senaste tiden har knäppt och lagt ut en hel del naturbilder, men jag känner att jag kan inte sluta fascineras över den otroliga miljö vi har omkring oss.. Förra helgen hade vi ungefär -15 grader här, men det var ett sånt otroligt väder att vi kunde inte låta bli att gå ut en sväng.. Så vi tog en liten tur ner till havet, där dessa vyer mötte oss..



Det var ett otroligt härligt väder och solen värmde så gott att de där minusgraderna knappt märktes..



Vi skulle kolla hur tjock isen var och då fick jag till det här roliga kortet!



På vägen tillbaka såg jag denna tall, och kom att tänka på de där glasistapparna man kan köpa och hänga i julgranen eller så.. Men här är det riktiga istappar..







På ett annat ställe var isen lite tjockare, och där såg vi det här märkliga fenomenet.. I isen hade tusentals små luftbubblor frysit fast. Det såg ut som en stjärnhimmel!



1 kommentar:

Butik Östergården sa...

Hej Kristina!
Det är så kul att du skriver en rad hos mig! Det uppskattar jag verkligen. Så vackra bilder du tagit, Kortet där du kollar hur tjock isen är ser ju härlig ut. Håller med dig om att man verkligen fascineras över våran otroligt vackra miljö. Det är så härligt att bara långsamt gå och känna att man är en del av detta mysterium. Har blivit mer och mer
fascinerad utav hur allt fungerar i naturen och att allt har en funktion. Ja man blir nästan religös när man tänker på det.
Det är kul att gå med kameran och knäppa på vackra vyer. Ibland får man till de där kannon bilderna.

Jag har inte ens hunnit skriva på min blogg sen jag kom hem från Danmark. Men nu har jag gjort en massa beställningar på varor. Som skall levereras i slutet av april. Vår förhoppning är att kunna öppna butiken i maj juni. Men mycket återstår än att snickra i lokalen. Uch man känner sig så nervös! att man inte valt rätt prylar. Men man får väl ta ett test år och se vad som säljer.
Hoppas du får en härlig vecka!
Kram från din vän Helen