onsdag 18 februari 2009

Tidiga vårkänslor blommar upp..

Efter en långdragen förkylning är man tillbaka i verkligheten igen.. Trots det bistra vädret kan jag inte låta bli att längta efter våren, som snart ska sätta sina spår i landskapet. Det är dock fortfarande -10 grader ute så jag läre nog få vänta ett tag med det. Men under tiden roar jag mig med att drömma mig bort till varmare årstider.

Har beställt en hel del nya frön tills i år, bland annat har jag beställt magnoliafrön, vet däremot inte hur de går att odla upp från frö, men vi får väl se om det tar sig.. Det är heller inte säkert om de växer på mina breddgrader =) men den som lever lär se.

Jag hoppas att min magnolia blir lika fin som dessa.




Bilder lånade härfrån: bild 1, bild 2

Hur ser det ut längre ner i landet? Har det kommit upp några krokusar, snödroppar eller rentav kanske våren personifierad (blomifierad): tussilago?

Jag hoppas att vi snart får se några vårtecken här uppe med!


Bild lånad från http://www.snojouren.se/

1 kommentar:

Butik Östergården sa...

Tussilago är så otroligt söta. Då tänker man på förta vårsolen tycker jag. Magnolia är en favorit. Jag har en på tomten, förra året fick jag åtta vackra blommor. Var ut och tittade på dem var morgon. Det är så blåsigt här för vi bor på en kulle. Med åkrar runt om så vinden får fart ordentligt. Hoppas du lyckas med dina frön.
Sköt om dig!
Kram Helen