onsdag 28 januari 2009

Vintermörker

Var hos mina föräldrar idag och hjälpte min mamma med att sätta upp några bokhyllor som stått och väntat på uppsättning i ungefär en evighet.. Slutresultatet blev ganska bra om jag får säga det själv.. Nu återstår bara det spännande arbetet med att fylla bokhyllorna, men det hanns inte med idag.

Hittade en gammal gammal jordglob som jag köpte för en herrans massa år sedan. Den är helt i glas med en lampa inuti och globen härstammar från den tiden då Sovjet fanns. Väldigt vacker, och med en helt underbar "klang" när man tappar på den med fingret.



Gick sedan ut i trädgården och fotade lite vintermörker, det blev väldigt effektfullt med deras trädgårdsbelysning tycker jag.. Hur har ni det med trädgårdsbelysning?



Lekte lite med slutartider också, det är häftigt vilka effekter man kan få av att använda långa slutartider. Det blir ett helt annat ljus när man experimenterar lite med det, egentligen var det väldigt mörkt ute!



Inga kommentarer: