måndag 26 januari 2009

Vita dagar

Äntligen har vädret bestämt sig för att vi ska få ett härligt vitt snötäcke! Det har snöat här hela helgen, och nu ligger det ett underbart vitt täcke i min trädgård.. Tyvärr tillåter inte vädret någon vidare fotografering, eftersom det fortfarande snöar =) Men här kommer i alla fall en liten bild på det vackra paradisäppelträdet som bor i vår trädgård.



Innan helgen var det väldigt isigt och mörkt och tråkigt, så jag köpte mig lite tulpaner, för att få lite vårkänslor. De lyser upp hela min vardag, och är otroligt vackra nu när de har slagit ut.. Som små solar som står och lyser. Lite konstigt ljus att knäppa kort i, men håll till godo.





Jag gick ut i den lilla skogsdungen som finns bredvid vår trädgård och plockade lite blåbärsris och torra knotiga kvistar och satte ihop två härliga blomsterarrangemang. I den lila buketten har jag också använt mig av björkhängen. Men tänk på att man bör vara lite försiktig om man är pollenallergiker.



Blåbärsriset har börjat fått bladknoppar, och det ser jättehärligt och vårigt ut!



Passar på att tacka Mitt Östergården för den trevliga utmärkelsen! Det värmer härligt att få den, tack så mycket min kära vän!



Skickar den vidare till en riktigt smaskig och inspirerande blogg, nämligen bloggen Bagarstugan. Kika gärna in där om ni har tid och möjlighet, men en liten varning bara, det kan bli beroendeframkallande! Hihi..

1 kommentar:

Lisbeth sa...

1000 tack, vad gulligt av dig!
Glad om min kreativitet kan inspirera andra.
Kram!
Lisbeth