måndag 12 januari 2009

Super size

Såg just filmen super size, och så där i efterhand vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om den.. Har inte sett den förr, möjligtvis för att jag varit rädd att mina förväntningar på filmen inte skulle överensstämma med hur den faktiskt var, och kanske var det så det blev i slutet.. Jag tyckte nog egentligen att den var ganska lam, men en bra sak med filmen var att den får en att uppskatta ens egna hemlagade mat mycket mer. Mat som man faktiskt har lite koll på och har en chans att påverka själv.. Ja, så till slut kanske den var ganska verksam egentligen, det återstår att se..

Appropå super size, så funderar min kära sambo och jag på om vår badrumsvägg kanske har blivit lite för supersized för vår smak, nu så här i efterhand tror vi nämligen att vi gillade den bättre när den var lägre.. (Aluminiumlisten som ska sitta på kortändarna fattas fortfarande..) Vad säger ni? Det har blivit mycket mörkare i badrummet nu när alla stenar sitter på plats..





Nåt som däremot inte är super size, eller super över huvudtaget, är vädret här just nu.. I två dagar har det varit plusgrader och regn, och man blir verkligen nedstämd av det.. All den vita härliga snön har försvunnit.. Men jag hoppas att det kommer lite ny snö, det är otroligt mörkt här just nu, inte alls roligt..

1 kommentar:

Butik Östergården sa...

Det är ju fint med blått i badrum tycker jag. När aluminium listen kommer dit så avskärmar det nog mer. Vädret skall vi inte tala om, här är mörkt från morgon till kväll ytterbelysningen släcks inte på hela dagen. Vi hoppas på snö tycker jag så det blir ljusare.
Gillar inte slask. Efter som jag har två hundar föredrar jag kallt och snö på vintern.
Kram Helen