onsdag 7 januari 2009

Nytt år och nya idéer

Hej igen!

Nu är det återigen ett nytt år, och för många betyder det en nystart.. Det där med nyårslöften är inte riktigt min grej har jag funnit ut, för jag har bara svårt att hålla dem, så man blir mest besviken. Men jag klarar mig nog utan nyårslöften tror jag.. Har ni gjort några löften inför det nya året?



Här kastades julen ut redan i mellandagarna, eftersom vår julgran började se så sorglig ut.. Nu har jag fått in lite nya fräscha färger i hemmet, vilket känns skönt efter julhelgens mastiga och robusta färgskala.

Vi börjar äntligen få ordning på badrummet och nu har vi till och med rinnande vatten i kranen i tvättstället! Men vägen dit var verkligen lång, jag tror allt som kunde hända har hänt nu.. Förra veckan hade vi långväga besök från Kalmar, och när vi skulle koppla in duschen så visade det sig att hela avloppet var igenstoppat! Så hela natten försökte vi att klara ut detta dilemma, med flera centimeter vatten på golvet. Till sist visade det sig att det var gummiringen som tätar mellan toaletten och golvet som hade "lossnat" och fastnat i en krök längre bort.. Det var tur att vi fick bort den, för det var inte långt ifrån att vi gav upp och tänkte börja riva upp vårt nylagda fina golv!

Vädret här har varit lite halvtråkigt, vissa dagar plusgrader och vissa dagar mer än -10 grader. Men några fina dagar har vi fått.. Fast jag längtar tillbaka till när det såg ut så här:



2 kommentarer:

Butik Östergården sa...

Har inte lagt ett enda nyårslöfte i år. Har aldrig lyckats hålla dem förut så det känns ganska meningslöst att lova något.
I och med renovring kan allt tydligen hända tur att ni slapp riva upp det nylagda golvet. Fina vackra vinterbilder. Tycker också det skall vara snö på vintern. Allt känns ljusare och roligare då.
Kram Helen

Batteris/Beatrice sa...

Inga löften! Kunde inte komma på något att lova! :P