tisdag 11 november 2008

I valet och kvalet

Jag hade aldrig kunnat lista ut att det skulle vara så svårt att välja tapeter! Idag skulle jag nämligen välja ut vilka tapeter vi ska ha i sovrummet.. Så efter att ha avnjutit en riktig mysfika på Jambo tillsammans med mina kära vänner H & E gick färden vidare mot en tapetaffär.. Väl där kändes det som att leta efter en nål i en höstack.. Det fanns ju verkligen massor av vackra tapeter! Ville helst ta med dem alla hem, men hur skulle det se ut egentligen? Hittade några verkligt fräscha tapeter från Linnékollektionen som jag ville ha, men de var jättedyra, så jag fick skippa dem för den här gången.


Tapet från Borås tapeter

Eftersom tapeterna skulle vara tillfälliga (tills vi listat ut vad vi skulle göra med rummet) så fick prislappen bestämma.. Det gjorde det hela lite enklare i alla fall. Då rummet är ganska litet så ville vi inte ha så mörka tapeter, så vi funderade på något i denna stil:


Tapet från Borås tapeter

Ser nu att mönstret inte syns så bra på skärmen. Men tapeten är i alla fall vanilj/beige med lite mörkare medaljongmönster. Vi lånade i alla fall hem en provrulle, men när vi kom hem så insåg vi att det inte alls passade rummet.. Tur att vi inte köpte tapeterna!!

Så vi bestämde oss för att prova en annan linje.. Det blir förmodligen något med gråa detaljer i istället, får se hur det kommer att se ut! Ska visa bild på resultatet sedan =)

Med det priset på tapeter (ca 140 kr / rulle) så känns det ju inte helt hopplöst om vi inte skulle gilla dem.. Då kan vi ju bara måla över dem eller hitta några andra tapeter..

Trevlig kväll till er alla!

Inga kommentarer: