söndag 23 november 2008

Dagdrömmar

Sitter nu i fåtöljen framför en värmande brasa i vår fina kamin, och tittar ut genom fönstret på vår fina trädgård, som håller på att få sin vinterskrud. Det snöar nämligen här. Imorse snöade det stora härliga snöflingor men nu har det gått över till ett virrvarr av små flygande spikar... Då är det gott med en kopp varmt te..!

Var och handlade för några dagar sedan och hittade en kanna som jag verkligen förälskade mig i vid första ögonkastet. Det stod att det var en glöggkanna, men jag använder den minsann till allt möjligt jag..! Har dock inte hittat något bra ställe att ha den på än, men ni kan få se den så länge, så förstår ni nog vad jag menar..



När jag var i Umeå var vi en dag för lata för att laga mat, så vi tog oss en pizza. Jag käkade en Calzone, och när jag kom hem och öppnade kartongen såg jag att pizzabagaren slagit in pizzan med en jättesöt liten rosett!



Bygget pågår alltjämt, men det går väldigt sakta =( Jag vill börja inreda nu!! Men som tur är kommer det förhoppningsvis att bli färdigkaklat imorn eller på tisdag så att vi kan bära ut alla byggprylar från huset och istället bära in våra möbler. Vårt hus ser ut som en byggarbetsplats just nu!

Inga kommentarer: