lördag 23 maj 2009

Kalmar Kalmar

Vad tiden går fort när man har roligt! =) Har spenderat helgen hos ett par goda vänner nere i Kalmar där min mor också har provat en alternativ behandling.. Här nere är våren så långt gången att man nästan kan kalla det för sommar.. Inte som hemma, där det haglade tidigare i veckan! Har gått omkring i parkerna och drömt mig tillbaka till tiden då vi bodde här nere.. Det har blivit massor med god mat i goda vänners lag, vi har till och med hunnit med att bowla (där jag lyckades snubbla och ramla! Pinsamt!).. Nu ska vi gå och se filmen Änglar och Demoner, det ska bli spännande! Senare ikväll blir det cruising i Borgholm fick vi höra av några av J:s vänner.. Så vi kanske åker dit en sväng och ser om vi hittar några finbilar att vila ögonen på..

Var på Blomsterlandet idag och kikade på alla härliga blommor.. Hittade ett magnoliaträd, som jag letat efter så länge! Lyckan är gjord! Nu återstår bara problemet hur jag ska få hem det, haha.. Men det löser vi imorgon när vi ska åka..

Kom ihåg att ni kan klicka på bilderna för att göra dem lite större!

Här är några bilder från vår trädgård, knäppte dem precis innan vi åkte.. Håller på att göra om i en av rosrabatterna, och den här lilla krabaten bestämde sig för att göra oss sällskap.. Visst skimrar den fint!


Här är en av de få växterna som växer på framsidan av huset (skuggsidan), tror att det är en löjtnanshjärta.. Den har precis börjat få blomknoppar, så vi får se vad det blir av dem!


Upptäckte härom dagen att vi har ett körsbärsträd bakom garaget, trodde först att det bara var ett "skräpträd" och tänkte klippa ner det.. Nu har jag ändrat mig!




Ser ni den lilla humlan som jag lyckades fånga på bild? Den var inte stilla många sekunder!


Även vinbärsbuskarna börjar komma igång nu, mmm vad mycket gott man kan göra!


Några nyinköpta pelargoner.. Jag lyckades ju ta död på alla mina pelargoner som jag försökte övervintra.. Har förmodligen stått för torrt.. Vi får se om jag lyckas bättre den här vintern.. =)


Här kommer några bilder från Kalmar.. Visst är det vackert, magnoliaträdet? Jag är helt förälskad i dessa fantastiska växter! Kan inte få nog av dem!!


De har ju redan blommat i nästan en månad nu, och det ser ut som ett lokalt snöfall under träden, fast med ljust rosa snöflingor istället för vita..










1 kommentar:

Mjölk, Puder & Aska sa...

Kära du....kloka och varma ord från dig, det hjälper på vägen fram i livet ska du veta.

Men va vackert ni har i Kalmar och håller med dig om Magnolian, den inte bara doftar ljuvligt.
Växten jag tog kort på var helt gigantisk Kristina, tog mig med storm kan man säga, vet dock inte vad det är, tog bilden på Ulriksdals slottsträdgård, alla växter var inte märkta med sina namn tyvärr.
Men vacker är den :)

ha nu en underskön vecka, kramar Anna