torsdag 27 augusti 2009

Som gjutet!


Kära vänner! Det var ett tag sen jag skrev nåt här.. Men jag har använt den här pausen för att fundera lite och ägna mig lite åt min kära familj.. Livet är ju som ni alla säkert redan vet - som en bergochdalbana. Ibland är det upp och ibland är det ner. Nog om det.

Här i köket går det faktiskt sakta men säkert framåt, och jag hoppas att det inom en snar framtid ska gå att börja använda köket =) längtar!! Men idag tänkte jag visa lite bilder på lite saker som jag gjutit, eftersom jag lovat det för länge sedan.. Nya bilder på köket kommer snart!

Ni minns stövlarna som jag har pratat om, här är de! Ni ser att det är lite olika färg på dem, det är för att jag öppnade den ena några dagar innan.. De är inte riktigt klara än, det är tänkt att de ska få en klack och ett band, men de blev riktigt vackra, eller hur!


Ser nästan ut som en grotta..


Här är en "sten" som är en prototyp till en trädgårdssten med vattenblänk, kolla nästa bild så ser ni vad jag menar.. Jag har tänkt att göra flera likadana, och göra en liten gång med dessa, det kommer att bli superbra i solnedgången tror jag..




Min moster gjöt även ett "kastrullunderlägg" med mosaikbitar.. Också helt nyöppnat så färgen kommer att bli lite ljusare sen..


De tre stora blommorna är ett experiment vi gjorde för att se hur man kan jobba med pigment i betong.. Väldigt roligt att jobba med och resultatet blev enastående.. De är tänkt att vara ute i trädgården också, men man kan säkert hitta på fler användningsområden..






1 kommentar:

Vardagens guldkorn sa...

Hej!
Du har också fastnat i "betongträsket" ser jag =0) Visst är det ett härligt material?! Våra saker (vi är två som gör detta tillsammans) säljer vi till vänner och bekanta, arbetskamrater osv. vi har inte direkt annonserat, det räcker med mun till mun metoden för att vi ska ha att göra =0) Nu förbereder vi oss inför en julmarknad som vi troligtvis ska på i Örebro. Det blir ju att man säljer mest omkring där man bor, det är ju inget billigt material att skicka med posten direkt så det vill till att kunderna kan hämta själv =0)
Hälsningar Linda